Before and After - Cufăr de lemn

Probabil este evident pentru toată lumea faptul că sînt pasionată de obiectele vechi, în special din lemn, şi de readucerea lor la viaţă. Ei bine, cuferele vechi îmi plac parcă ceva mai mult decît restul obiectelor, au ceva anume, poate posibilitatea de a găsi ascuns în ele un lucru neaşteptat. Cufărul din imaginile de mai jos nu face excepţie, m-am bucurat să îl găsesc în podul casei, chiar dacă a aşteptat destul de mult în starea aceasta, pînă la urmă am reuşit să îl recondiţionez şi să îi transform înfăţişarea. 


Probabil sînt mulţi dintre voi care l-ar fi preferat fie în starea aceasta fie recondiţionat şi lăsat în culoarea lemnului original, de brad, sau băiţuit să aducă a altă esenţă de lemn. 



Eu am preferat o abordare mai neconformistă. Am decapat chimic şi mecanic cufărul (în traducere liberă: cu decapant şi cu şmirghel), l-am tratat de carii, am tratat de rugină elementele metalice, l-am băiţuit cu alb (atît de drag mie... stilul "lemn mîncat de valuri"), i-am decorat capacul în tehnica şerveţelului iar apoi l-am finisat cu ceară. Găsiţi dimensiunile şi preţul lui aici.



4 comentarii:

  1. Recunosc ca si eu l-as fi lasat cat mai aproape de starea originala, dar arata foarte bine si asa, e cu totul alta poveste.
    Poti sa-mi spui in ce consta mai exact tratamentul impotriva cariilor?
    Si inca ceva, poate tu stii: se pot reconditiona oglinzile vechi (patate de vreme)?

    RăspundețiȘtergere
  2. Tratamentul împotriva cariilor constă într-o substanţă specială pe care o injectezi (cu seringă şi ace speciale, tăiate) în fiecare gaură de carie (după ce ai decapat bine toată suprafaţa). În funcţie de cît este de afectat lemnul, treaba asta poate să îţi ia destul de mult. Apoi laşi să acţioneze şi să se usuce înainte să vopseşti, băiţuieşti, lăcuieşti, etc.
    În ce priveşte oglinzile, se pătează atunci cînd stratul de argint de pe spatele lor se deteriorează. Eu nu m-aş încumeta la o muncă de genul, găseşti aici cam cum ar trebui făcut: http://homeguides.sfgate.com/restore-antique-mirror-glass-40082.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru info. Din cate spui, chiar trebuie sa-mi fac curaj (si destul de mult timp) pentru treaba asta, iar la oglinda chiar ca nu ma bag. O las cu farmecul ei de vechi :)

      Ștergere
  3. Chiar n-am vrut să te descurajez! :(

    RăspundețiȘtergere