Before and After - fotoliu retapițat cu stofe LA MERCERIA


Am fost întotdeauna adepta păstrării lucrurilor vechi și a recondiționării/transformării lor, în cazul în care nu mai arătau chiar potrivit cu decorul pe care mi-l imaginam. Printre mobilele rămase de la părinții mei se număra un set format dintr-un colțar cu canapea extensibilă și fotoliu de două persoane și un fotoliu separat. Toate destul de masive, pe mine mă încînta spațiul de depozitare din fotolii plus că nu am mare încredere în ce se găsește la momentul actual pe piață.
Canapeaua extensibilă am dat-o acum ani de zile cu ajutorul freecycle (de ea chiar nu mai aveam loc), i-am folosit capătul pentru a "încheia" fotoliul de două persoane (făcînd parte dintr-un colțar, avea doar un capăt), mi-au rămas fotoliul din imagine și cel mai mare.
Evident, nu vreau să le înlocuiesc, chit că mulți din cei care le-au văzut nu le-au dat nici o șansă la resuscitare. Inclusiv artizanul acestei transformări, tovarășul meu de viață, era foarte sceptic.
Pentru că a considerat că prețul manoperei unui profesionist pentru retapițarea fotoliului ar fi fost prea mult pentru noi acum, plus că aveam de cumpărat și stofa, s-a apucat singur de dezmembrat, schimbat burete acolo unde a fost cazul, croit noile bucăți de material, recondiționat și revopsit brațele din lemn și altele. Contribuția mea a fost la alesul materialelor și la cusutul cîtorva piese croite.



Cele mai mari emoții le-am avut cu găsirea materialului potrivit, mostrele lăsate de tapițerul profesionist plus ce am văzut în magazinele de profil din oraș erau de o tristețe teribilă, mi se păreau terne și complet nepotrivite pentru ceea ce va fi camera fetiței noastre și mini-atelierul meu.
Salvarea a venit atunci cînd am vizitat LA MERCERIA DI PAOLO E GIANFRANCO, un nou magazin de țesături, importate din Italia, unde găsești de la stofe pentru mobilier, draperii, perdele la cele pentru ținute sofisticate de seară. Ce nu e disponibil pe loc în magazin se aduce pe comandă, în maxim o săptămînă. Așa am procedat și noi cu cele două materiale alese pentru fotoliu. Prețurile nu au fost diferite de ce găsisem în alt magazin de țesături din oraș dar ce am ales a fost exact ce ne doream. 


Am inclus și fotografii din timpul procesului de recondiționare iar mai jos vedeți produsul final, pentru prima încercare de o asemenea anvergură zic eu că a ieșit foarte bine și se potrivește de minune cu restul camerei. Atunci cînd va fi gata și restul amenajării vă mai povestesc ce și cum. 

Fotoliu retapițat cu stofe La Merceria di Paolo e Gianfranco, comoda realizată pe comandă, acum 15 ani, inițial albastră, revopsită și cu butoni noi comandați de pe Vivre, covor biscuite, tot de pe Vivre, cutii de metal Lidl

2 comentarii:

  1. La ce adresa putem gasi La merceria di Paolo....?

    RăspundețiȘtergere
  2. Este în Sibiu, pe strada Abatorului, la nr. 8, telefon: 0369 807 040.

    RăspundețiȘtergere